Intro tekst

Ben je als organisatie nog niet overgestapt op internetbellen? Denk dan even aan deze vijf voordelen. 

Inhoud

Internetbellen -ook wel VoIP genoemd- is inmiddels gemeengoed binnen het Nederlandse bedrijfsleven. Bij de meeste organisaties is VoIP inmiddels zelfs een standaardoplossing, zo bleek eerder dit jaar uit een onderzoek van Computer Profile. Bellen via internet past dan ook perfect bij onze huidige manier van werken, waarbij flexibiliteit een belangrijke factor is geworden. Ben je als organisatie nog niet overgestapt op internetbellen? Denk dan even aan deze vijf voordelen. 

Betere klantervaring 
Bij internetbellen verloopt alle gespreksverkeer online, en dat zorgt voor nogal wat voordeel. Je kunt de oplossing hierdoor niet alleen gebruiken op je smartphone, maar ook op je tablet en laptop. Je vaste lijn schakel je heel eenvoudig door, waardoor je gewoon bereikbaar blijft op één nummer. Internetbellen maakt je dus een stuk bereikbaarder, zodat je nooit meer een gesprek hoeft te missen. Zo verbeter je snel de klantervaring. 

Altijd functioneel  
Internetbellen is beschikbaar als dienst, waarbij de provider zorgt voor het beheer en onderhoud. Dat wordt allemaal achter de schermen geregeld, waardoor je er zelf geen omkijken naar hebt. Doordat updates automatisch worden uitgerold beschik je altijd over een functionele en veilige oplossing. Bovendien hoef je geen expert te zijn om de oplossing naar eigen inzicht vorm te geven. Hierdoor blijf je de regie houden over je telefonie.

Lagere kosten 
Kostbare investeringen in dure telefooncentrales behoren met internetbellen tot de verleden tijd. De telefooncentrale verhuist naar de cloud, met behoud van alle functionaliteiten. Doordat je belt via je internetverbinding heb je ook niet meer te maken met kosten voor het gebruik en onderhoud van de vaste lijn, wat aanzienlijk scheelt. 

Schaalbare oplossingen 
VoIP-oplossingen zijn heel eenvoudig aan te passen aan ontwikkelingen binnen je organisatie. Je kunt zelf makkelijk het aantal aansluitingen uitbreiden of beperken. Daardoor weet je zeker dat je organisatie altijd beschikt over een oplossing die aansluit bij je zakelijke behoefte. Dat is niet alleen overzichtelijk, maar je betaalt ook nog eens alleen wat je nodig hebt. 

Integratie met andere software 
VoIP verloopt volledig digitaal. Dat maakt het mogelijk om de oplossing te koppelen met andere software. Zo kan VoIP onderdeel zijn van een Unified Communications-platform, waarbij meerdere vormen van communicatie in één interface worden samengebracht. Zo kun je altijd communiceren op een manier die bij de situatie past. Bovendien kun je VoIP integreren met je crm-oplossing. Zo zie je meteen welke klant belt en kun je tijdens het gesprek klantgegevens updaten.