Intro tekst

Ruim 95 procent van de zelfstandigen zonder personeel (zzp´ers) is tevreden met zijn aanbieder voor mobiele telefonie. De doelgroep is over het algemeen zeer te spreken over de betrouwbaarheid, prijs en flexibiliteit van de eigen mobiele telecomaanbieder.

Inhoud

Dat blijkt uit onderzoek van ZZP Barometer. Vooral als het om betrouwbaarheid gaat, scoren telecomproviders onder zzp´ers bijzonder goed. Maar liefst 96,1 procent van de 909 ondervraagde zzp´ers geeft aan tevreden te zijn over de betrouwbaarheid van zijn telecomaanbieder. Die betrouwbaarheid wordt onder de deelnemers aan het onderzoek gemiddeld met een 7,9 beoordeeld.

Weinig behoefte om van provider te switchen
Ook de klantenservice van de mobiele providers kan op een hoge gemiddelde waardering rekenen: 88,6 procent van de zzp´ers is hier tevreden over. Over de prijs die de provider rekent, is bijna 88 procent te spreken. Verder valt op dat niet meer dan 16,7 procent van de zzp´ers van plan is binnenkort over te stappen naar een andere provider.

KPN grootste en best beoordeeld
KPN is onder zzp´ers de grootste provider voor mobiele telefonie met een marktaandeel van 33,6 procent. T-Mobile komt op de tweede plaats, Vodafone volgt daar vlak achter. KPN is niet alleen de grootste provider, maar ook de betrouwbaarste aldus de zzp´ers. Zij beoordelen het bedrijf gemiddeld met een 8,3 op dit aspect. Telfort scoort met een 8,1 ook bovengemiddeld goed. Vodafone scoort met een 7,3 het minst goed op be wbaarheid.

Sim only populairst
Iets meer dan de helft van de zzp´ers heeft een sim only-abonnement. Een iets kleiner aantal zzp´ers heeft een abonnement met toestel. Zzp´ers die een abonnement met toestel hebben, betalen maandelijks gemiddeld bijna 41 euro. Sim only-abonnees zijn gemiddeld ruim 21 euro per maand kwijt aan hun abonnement.