Intro tekst

Hosted telefonie, ofwel bellen in de cloud, is gemeengoed geworden. De technologie biedt immers de juiste flexibiliteit voor de moderne digitale zakelijke praktijk. Dat wordt benadrukt door de vele voordelen die cloudtelefonie oplevert voor organisaties. Een vijftal voorbeelden.

Inhoud

Beter klantcontact
Cloudtelefonie maakt bedrijven veel bereikbaarder. De telefooncentrale wordt ondergebracht in de cloud, die via een app toegankelijk is. Dankzij die app kun je overal van de functionaliteiten gebruikmaken. Doorschakelfunctionaliteit en keuzemenu’s zijn eenvoudig instelbaar. Dat maakt het mogelijk om veel flexibeler in te spelen op klantvragen. Onderaan de streep leidt dat tot een sterker klantcontact.

Regie over de functionaliteit
Cloudtelefonie laat je zelf bepalen welke functionaliteiten je gebruikt. Je hebt zelf toegang tot de telefooncentrale in de cloud, waardoor je de centrale eenvoudig naar eigen wens aanpast. Je telefooncentrale sluit daardoor altijd aan bij ontwikkelingen in je organisatie en jij richt je zakelijke telefonie een stuk efficiënter in.

Eenvoudig schaalbaar
De ene keer heb je behoefte aan meer aansluitingen, de andere keer weer aan minder. Met cloudtelefonie kun je dit veel sneller inregelen. Het voordeel daarvan is dat je telefoniecentrale altijd past bij de grootte van je organisatie. Je weet daardoor zeker dat je alleen betaalt voor hetgeen je ook echt gebruikt.

Onderhoud op afstand
Cloudtelefonie haalt je alle beheer- en onderhoudstaken uit handen. De oplossing wordt namelijk op afstand beheerd door de provider van de dienst. Software- en securityupdates worden periodiek op afstand uitgerold, waardoor je oplossing functioneel en veilig blijft. Je profiteert daardoor wel van de lusten, terwijl de lasten achterwege blijven.

Integratie met andere software
Cloudtelefonie kan eenvoudig worden gecombineerd met andere zakelijke software. Denk bijvoorbeeld aan je crm-systeem. Door de koppeling zie je bijvoorbeeld welke klant belt. Je hebt direct inzage in zijn laatste gegevens en kunt deze tijdens het gesprek zo nodig aanvullen. Handig, want zo zijn je klantgegevens altijd up-to-date. Dat is natuurlijk goed voor de dienstverlening en klanttevredenheid.