Intro tekst

Mobiel werken biedt bewezen veel voordeel voor zowel organisatie als medewerker. Onderaan de streep kan ook de klant profiteren van deze manier van werken.

Inhoud

Organisaties besparen op hun werkplekken, en medewerkers kunnen hun werkdag flexibeler indelen. Een aantal voorbeelden van hoe mobiel werken kan bijdragen aan het verhogen van de klanttevredenheid.

Betere dienstverlening 
Het flexibel kunnen indelen van de werkdag heeft een positief effect op de medewerker. Ze hebben bijvoorbeeld minder te maken met files. Het aantal improductieve momenten wordt zo flink teruggedrongen. Medewerkers ervaren ook een betere werk-privébalans. Dat zorgt onder andere voor meer rust en minder stress. Mede daardoor zijn zij productiever. Het vertrouwen dat in hen wordt gesteld vanuit de organisatie werkt bovendien door in hun werkplezier. Daardoor wordt het verzuim een stuk minder, en de binding met de organisatie groter. Ook dat is goed voor de productiviteit. Hoe hoger het werkplezier en productiviteit, hoe beter de dienstverlening naar de klant.   

Werkplek speelt belangrijke rol
Succesvol mobiel werken valt of staat bij een praktische invulling van de werkplek. Laptops, smartphones en cloudapplicaties zijn daarbij de juiste keuze. Door de functionaliteiten te matchen met de werkzaamheden kan de mobiele medewerker optimaal productief zijn. Ook de werkplek is daarom een belangrijke factor in het verhogen van de klanttevredenheid.