Intro tekst

ISDN is niet meer van deze tijd. De verouderde techniek maakt steeds vaker plaats voor flexibelere digitale oplossingen.

Inhoud

Hosted telefonie is daarvan hét voorbeeld. Hierbij verhuist de telefooncentrale naar de cloud. Dat zorgt niet alleen voor veel meer functionaliteit. Hosted telefonie biedt namelijk nog veel meer voordelen, waaronder de volgende:


1. Volledige grip op je telefoniecentrale
Hosted telefonie is een flexibele maatwerkoplossing waarmee je de volledige controle over je centrale behoudt. Je kunt de centrale naar eigen wens inrichten. Zo bepaal je zelf het aantal functionaliteiten en wie deze kan gebruiken. Ook het aantal aansluitingen kun je eenvoudig op- en afschalen. Je bent hiervoor niet langer afhankelijk van je telecomprovider.

2. Efficiënter klantcontact
Met hosted telefonie wordt je klantcommunicatie direct een stuk efficiënter. Je kunt keuzemenu’s instellen waardoor je klant altijd meteen de juiste persoon te spreken krijgt. Ook de doorschakelfunctionaliteit zorgt ervoor dat de lijnen tussen klant en organisatie kort blijven. Voicemails kunnen direct naar je e-mail worden doorgestuurd. Via de hosted telefonieoplossing kun je de klant direct vanuit je mailbox terugbellen. Zo verbeter je eenvoudig je klantcommunicatie. En dat is natuurlijk goed voor de klanttevredenheid.

3. Perfect voor de mobiele medewerker
Hosted telefonie maakt gebruik van de cloud. Daardoor kan de oplossing gebruikt worden op ieder mobiel device, zoals de smartphone of laptop. Gebruikers zijn hierbij altijd en overal bereikbaar voor hun klanten, op één nummer. Ook is het mogelijk om de mobiele telefoon een volwaardig onderdeel te maken van de telefooncentrale. Dit heet vast-mobielintegratie. Hiermee beschikken gebruikers over alle vastetelefoonfunctionaliteiten op de mobiele telefoon.

4. Geen omkijken naar beheer
Het kan een behoorlijk tijdrovende klus zijn om de telefooncentrale zelf te onderhouden. Met hosted telefonie hoef je je daar niet meer mee bezig te houden. De provider van de oplossing rolt regelmatig updates uit. Hierdoor blijft de centrale functioneel en goed beveiligd.

5. Administratief gemak
Ook kostentechnisch biedt hosted telefonie veel voordeel. Kosten voor gebruik, beheer en onderhoud van een vaste lijn komen te vervallen. Doordat er gebeld wordt via internet zijn de gesprekskosten ook nog eens veel lager. Dat levert al snel een mooie besparing op.