Intro tekst

Hoe bereikbaarder je bent, hoe beter en sneller je je klant kunt helpen.

Inhoud

Als ondernemer weet je dat bereikbaarheid een belangrijke voorwaarde is voor je zakelijke succes. Hoe bereikbaarder je bent, hoe beter en sneller je je klant kunt helpen. Je klant weet dat, en verwacht ook dat je hier actief op inzet. Als organisatie doe je er dan ook goed aan bereikbaarheid hoog op de agenda te zetten. En dat hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. 

Van vast naar flexibel
Zakelijk kunnen we communiceren op meer manieren dan ooit tevoren. Slimme hardware, apps en supersnel internet hebben de mogelijkheden flink vergroot. Deze oplossingen richten je klantcontact eenvoudiger, bereikbaarder en flexibeler in. De populariteit van deze oplossingen zorgt er anderzijds ook voor dat gedateerde en minder flexibele oplossingen zoals ISDN 1/2 zullen verdwijnen. Maak je hier nog gebruik van, dan is het tijd om over te stappen naar modernere vormen van communicatie. 

Slechte bereikbaarheid van invloed op omzet
Een slechte bereikbaarheid kan al snel leiden tot ontevreden klanten. Onderaan de streep kan dit fikse schade toebrengen aan je financiële positie, bedrijfsimago en continuïteit. Je klant kan er al snel voor kiezen om voortaan zaken te doen met je concullega. Dat wil je natuurlijk zien te voorkomen. Om die reden zou een optimale bereikbaarheid hoog op de bedrijfsagenda moeten staan. Dat kun je bereiken door je communicatie flexibeler en locatieonafhankelijker in te richten. 

Zo optimaliseer je je bereikbaarheid
Het verbeteren van je bereikbaarheid is helemaal niet moeilijk. Denk bijvoorbeeld aan hosted telefonie en vast-mobielintegratie. Ook Unified Communications-apps, die diverse communicatiemogelijkheden bundelen in één interface, zijn al jaren erg populair onder zakelijke gebruikers. Deze apps stellen je in staat altijd en overal bereikbaar te zijn voor je klanten. Je hoeft daardoor nooit meer een belletje of ander contactverzoek te missen en kunt direct inspelen op de klantvraag. Deze flexibiliteit stelt je in staat de klanten de dienstverlening te bieden die ze van je mogen verwachten.