Intro tekst

De manier waarop zakelijke gebruikers communiceren wordt steeds breder.

Inhoud

Het bundelen van al deze verschillende communicatievormen groeit nog altijd in populariteit. Deze zogenaamde Unified Communications levert dan ook talloze zakelijke voordelen op. Vier manieren waarop organisaties winst kunnen behalen via UC.


1. UC verhoogt samenwerking en productiviteit
Unified Communications laat gebruikers eenvoudig en snel informatie delen. Het samenvoegen van communicatievormen biedt medewerkers keuzevrijheid. Denk bijvoorbeeld aan Skype for Business, waarmee de medewerker kan kiezen uit onder andere chatfunctionaliteit, videovergaderen, e-mail en IP-telefonie. Zo kan men snel en eenvoudig communiceren op een manier die bij de situatie past. Voorbeeld: de zakelijke mobiele gebruiker is via Unified Communications in staat te videovergaderen met teams op locatie. Zonder dat daar een fysieke kantoorplek voor benodigd is.

2. UC stroomlijnt communicatie
Toepassingen zoals Presence Information maken de beschikbaarheid van medewerkers direct inzichtelijk. Medewerkers kunnen eenvoudig bestanden doorsturen via bijvoorbeeld de smartphone of tablet. Communicatie wordt hierdoor eens stuk efficiënter. En kan er intensiever en effectiever worden samengewerkt. Doordat men altijd en overal bereikbaar is ‒ via een vast nummer ‒ kan de productiviteit van de medewerker worden vergroot.

3. UC ondersteunt mobiel-werkentrend
De vaste kantoorplek lijkt zijn beste tijd te hebben gehad. Binnen steeds meer organisaties worden medewerkers in staat gesteld om mobiel te werken, bijvoorbeeld vanuit huis. Unified Communications sluit perfect aan bij deze nog altijd groeiende trend. Het grote voordeel van UC is dat alle communicatiemogelijkheden vanuit één interface en vanaf iedere apparaat kunnen worden aangeroepen. Hierdoor beschikt de medewerker ook thuis of onderweg over dezelfde functionaliteiten. Op deze manier worden medewerkers steeds minder afhankelijk van de vaste kantoorplek. Onderzoeken wijzen uit dat mobiel werken medewerkerstevredenheid vergroot. Dit leidt op den duur tot een hogere klanttevredenheid.

4. UC werkt kostenbesparend
Unified Communications verloopt volledig online. Kosten voor het gebruik en onderhoud van dure telefooncentrales en -lijnen komen hiermee te vervallen. Ook profiteren gebruikers van lagere mobiele belkosten dankzij IP-telefonie. Doordat UC mobiel werken ondersteunt kunnen organisaties daarnaast profiteren van een besparing op onder andere vergaderruimte en reiskosten.