Intro tekst

In een zakelijke wereld die steeds mobieler wordt is de smartphone uitgegroeid tot hét symbool van bereikbaarheid.

Inhoud

In een zakelijke wereld die steeds mobieler wordt is de smartphone uitgegroeid tot hét symbool van bereikbaarheid. Begrijpelijk uiteraard, maar de IP-telefoonlijn mag nog zeker niet worden uitgevlakt. Deze technologie biedt nog altijd veel voordelen voor de zakelijke gebruiker.

Vaste telefonie garandeert bereikbaarheid
Medewerkers die altijd en overal bereikbaar willen zijn maken veelal gebruik van de smartphone. Het bereik van de smartphone is echter niet altijd even betrouwbaar. Denk hierbij aan het binnenshuis telefoneren in buitengebieden. Dit kan van invloed zijn op de gesprekskwaliteit. Daarom is een vaste IP-telefonieoplossing op veel vaste kantoorplekken nog altijd aanwezig. Vaste IP-telefonie is doorgaans een stuk stabieler en betrouwbaarder.

Koppeling met andere programma’s
Een ander groot voordeel van IP-telefonie is de koppeling met andere programma’s, zoals crm-systemen. Hierdoor zijn gebruikers in staat telefoongesprekken vast te leggen en klantgegevens direct aan te vullen met nieuwe informatie. De koppeling met crm-databases zorgt er daarnaast voor dat de gebruiker direct klantgegevens ziet wanneer deze belt. Daarnaast is het mogelijk om via dergelijke oplossingen huntgroepen in te stellen. Zo kunnen individuele afdelingen via één vast nummer worden bereikt.

Kruisbestuiving tussen vast en mobiel
Het integreren van de vaste lijn met mobiele telefonie wordt steeds meer gemeengoed. De samenwerking tussen deze twee vormen van telefonie wordt ook wel vast-mobielintegratie genoemd. De zakelijke voordelen zijn legio. Zo is het mogelijk om vanaf de mobiel gesprekken intern door te schakelen, verkorte kiesnummers te gebruiken en conference calls op te zetten. Vast-mobielintegratie zorgt ervoor dat medewerkers altijd bereikbaar zijn via een nummer op vast en mobiel. Ook is het mogelijk om mobiele telefonie via het wifi-netwerk van de organisatie te laten lopen wanneer de gebruiker zich binnen het bereik bevindt. Dit kan een besparing in belkosten opleveren. Daarnaast wordt ook de bereikbaarheid van medewerkers vergroot, wat weer resulteert in een hogere productiviteit en klanttevredenheid.