Intro tekst

Vast-mobielintegratie brengt vaste-telefoonfunctionaliteiten naar de smartphone. Hiermee beschikken organisaties over handige hulpmiddelen die de communicatie een stuk klantvriendelijker maken. 
 

Inhoud

Bij vast-mobielintegratie denken we vaak meteen aan het vergroten van bereikbaarheid. Niet zo gek, want dit is zonder twijfel een van de grootste voordelen van de techniek. Maar daar houdt het niet mee op. Vast-mobielintegratie biedt namelijk nog veel meer mogelijkheden voor organisaties om hun communicatie slimmer in te richten. 

Extra functionaliteit 
Vast-mobielintegratie brengt vaste-telefoonfunctionaliteiten naar de smartphone. Voorbeelden hiervan zijn doorschakelfunctionaliteiten, en het instellen van huntgroepen en keuzemenu’s. Hiermee beschikken organisaties over handige hulpmiddelen die de communicatie een stuk klantvriendelijker maken. 

Meer inzicht in gebruik 
De digitale component van vast-mobielintegratie maakt direct inzicht in het verbruik mogelijk. Denk aan rapportagefuncties die op ieder gewenst moment kunnen worden geraadpleegd. Hierdoor hebben organisaties voortdurend zicht op piekmomenten, gebruikte belminuten en andere waardevolle data. Het stelt hen in staat communicatie aan te passen aan de behoefte van de organisatie. 

Inzicht in bereikbaarheid collega’s 
Vast-mobielintegratieoplossingen zijn in de meeste gevallen voorzien van presence information. Dit is een toepassing waarmee je kunt zien of je collega’s bereikbaar zijn. Hierdoor hoeft de klant niet eindeloos te worden doorverbonden. Deze krijgt dus altijd iemand te spreken. En dat is wel zo goed voor de klanttevredenheid. 

Efficiëntere verwerking van klantdata 
Vast-mobielintegratie kan in de meeste gevallen worden gekoppeld met crm-systemen. Hierdoor is het bijvoorbeeld mogelijk om tijdens het gesprek met de klant orderhistorie of eerdere gespreksverslagen in te zien. Nieuwe informatie kan bovendien direct worden toegevoegd. Klantcommunicatie wordt hierdoor een stuk effectiever. Dit heeft een positief effect op de dienstverlening, en daardoor eveneens op de relatie met de klant.