Unified Communications verhoogt je klanttevredenheid

Intro tekst

We hebben beschikking over meer communicatiemogelijkheden dan ooit tevoren; dankzij zaken zoals de smartphone en vast-mobielintegratie kunnen we overal bellen en gebeld worden.

Inhoud

Ook chat, e-mail en videovergaderen zijn veelgebruikte vormen van zakelijke communicatie. Unified Communications (UC) brengt al die communicatievormen bij elkaar in één interface. En dat draagt op diverse manieren bij aan de klanttevredenheid. 

Flexibele klantcommunicatie 
UC-oplossingen zijn beschikbaar in de vorm van een app. Deze app kan op ieder device ‒smartphone, laptop, tablet ‒ worden gebruikt. Hierdoor ben je altijd bereikbaar voor bellende klanten. Het maakt UC dan ook een waardevol onderdeel van de mobiele werkplek. Kun je de telefoon even niet opnemen? Met hetzelfde gemak stuur je de klant even een chatberichtje, e-mailtje of appje. Zo behoud je het klantcontact en verhoog je eenvoudig je klanttevredenheid. 

Koppeling met je crm-oplossing 
Veel UC-oplossingen, waaronder Skype for Business, kunnen worden gekoppeld met crm-systemen. Hierdoor zie je meteen welke klant belt en heb je direct inzicht in de laatste klantgegevens en gespreksonderwerpen. Tijdens het gesprek kun je deze direct aanvullen met nieuwe informatie. Hierdoor beschik je dus altijd over up-to-date informatie en kun je sneller en vollediger voldoen aan klantverzoeken. Zo verbeter je je dienstverlening, wat bijdraagt aan je zakelijke imago. 

Hoge mate van continuïteit 
UC-oplossingen kunnen maandelijks worden afgenomen, waarbij je een vast bedrag per maand betaalt. In dat bedrag is beheer en onderhoud inbegrepen. Denk aan automatische periodieke software-updates. Deze zorgen ervoor dat je oplossing functioneel en veilig blijft. Je blijft hierdoor continu bereikbaar, zonder dat je daar zelf moeite voor hoeft te doen. En hoe beter je bereikbaar bent, hoe hoger de klanttevredenheid. 

Efficiënter samenwerken 
Een onderdeel van UC is videobellen. Dit maakt het makkelijker om vanaf verschillende locaties samen te werken. Vanuit één interface kunnen bestanden snel naar collega’s worden verstuurd. Denk aan informatie over een project voor een klant. Je hoeft dus niet meer allemaal op een locatie aanwezig te zijn om te werken aan klantprojecten. De productiviteit wordt zo direct verhoogd en projecten kunnen sneller worden afgerond. Ook dat draagt in positieve zin bij aan de klantbeleving.