Tijdige switch naar hosted telefonie voorkomt onbereikbaarheid

Intro tekst

Bereikbaarheid is een van de belangrijkste ingrediënten voor een goede dienstverlening. Het is dan ook niet verstandig hier lichtzinnig mee om te gaan. Bedrijven die nu nog gebruikmaken van ISDN zouden daarom zo snel mogelijk moeten overstappen naar hosted telefonie.

Inhoud

Door nu al voorzorgsmaatregelen te nemen kun je voorkomen dat je straks plots niet meer bereikbaar bent voor je klanten. Het is om meerdere redenen onverstandig hiermee te wachten tot het laatste moment.

Maatwerk kost tijd
Overstappen naar hosted telefonie kan even wat meer tijd in beslag nemen. Dat komt omdat deze techniek helemaal via de cloud werkt. Het kan zijn dat je daarom wat aanpassingen moet doen aan je infrastructuur. Je wilt tenslotte wel zeker weten dat je straks niet voor problemen komt te staan. Daarnaast is hosted telefonie een kwestie van maatwerk; de oplossing wordt vormgegeven naar jouw specifieke wensen en eisen. Ook dat kost enige tijd. Neem dus ruim de tijd om dit hele traject goed te kunnen doorlopen, zodat je zeker weet dat je straks een perfect werkende oplossing hebt. Omdat steeds meer organisaties beseffen dat de tijd begint de dringen loopt de wachttijd snel op. Onderneem daarom zo snel mogelijk actie.

Flexibeler en bereikbaarder
Een ander argument om nu al over te stappen is efficiëntie. Waarom zou je nog gebruikmaken van inflexibele en kostbare ISDN-lijnen als het zo veel makkelijker en goedkoper kan? Met hosted telefonie profiteer je van functionaliteiten die bij ISDN niet, moeilijk of alleen tegen hoge kosten beschikbaar zijn. Daardoor vergroot je je flexibiliteit en bereikbaarheid. Bovendien kun je je telefooncentrale in de cloud helemaal zelf vormgeven. Daardoor beweegt de centrale veel makkelijker mee met je behoeften. Omdat spraak via het internet verloopt bespaar je ook nog eens flink op je belkosten. Achter de schermen wordt je oplossing periodiek geüpdatet, zodat je je ook om beschikbaarheid en veiligheid geen zorgen hoeft te maken.

De klantgerichte oplossing
De extra functionaliteiten en flexibiliteit versterken je klantcontact. Zo kun je via hosted telefonie bijvoorbeeld voicemails laten doorsturen naar je e-mailinbox. Gemiste oproepen kun je zo binnen een klik terugbellen, gewoon vanaf je werkplek. Bovendien kun je zelf heel makkelijk keuzemenu’s opstellen en klanten veel sneller doorverbinden. Daardoor komt de klant veel sneller bij de juiste persoon uit en krijgen vaker een collega te spreken. Daarmee dring je je onbereikbaarheid terug, en dat is natuurlijk enorm goed voor je klanttevredenheid