Intro tekst

Medewerkers laten werken met devices op maat brengt veel zakelijk voordeel. 

Inhoud

Steeds vaker kiezen organisaties ervoor om werkplekken uit te rusten met devices op maat. Dit wordt ook wel Device-as-a-Service genoemd. Dat is natuurlijk geen toeval. Dit onderdeel van de werkplekinvulling biedt namelijk veel zakelijk voordeel. Dat zit als volgt.

Waarom maatwerk meerwaarde oplevert
Nog niet zo lang geleden zag iedere werkplek er min of meer hetzelfde uit. Iedere medewerker werkte daarbij met dezelfde devices. Flexibiliteit is echter steeds belangrijker geworden op de werkvloer. Daarbij is het besef gegroeid dat medewerkers veel effectiever werken met devices die aansluiten bij hun wensen en persoonlijke voorkeuren. Om die reden nemen bedrijven devices steeds vaker flexibel af op basis van een abonnementsvorm. Dat maakt op- en afschalen eveneens veel eenvoudiger.

Verzekerd van een gunstige lifecycle
Device-as-a-Service biedt nog meer voordelen dan alleen een hogere productiviteit. Ook het beheer en onderhoud van deze devices wordt de IT-afdeling uit handen genomen. De leverancier van de dienst neemt alle taken binnen de lifecycle over. Dat geldt niet alleen voor het technisch beheer; ook security, altijd een lastig onderwerp, wordt volledig ingeregeld. Dat levert algauw een forse tijdsbesparing op voor de eigen IT-afdeling. Ondertussen zijn organisaties verzekerd van een hoge mate van functionaliteit en dataveiligheid.

Het gemak van één aanspreekpunt
Met Device-as-a-Service heb je niet langer te maken met verschillende devices van verschillende leveranciers. In plaats daarvan heb je slechts één aanspreekpunt. Dat betekent dat je ook maar één contract en één factuur hebt. Dat is natuurlijk wel zo fijn voor je administratie. Bovendien kun je voor al je vragen en verzoeken terecht bij één aanspreekpunt. Dat biedt natuurlijk veel gebruiksgemak. Op die manier kun je je gewoon richten op je organisatie.