Kwartaalcijfers KPN tonen verdere opmars digitalisering

Intro tekst

KPN heeft de cijfers over het derde kwartaal van 2017 gepubliceerd. Net als in eerdere kwartalen bleek de transitie van traditionele naar geïntegreerde telecomdiensten de belangrijkste ontwikkeling te zijn.

Inhoud

De resultaten geven de nog altijd toenemende digitalisering weer; zowel consumenten als zakelijke gebruikers maken steeds vaker gebruik van de voordelen van digitale technologie. 

Groei in online diensten 
Ook dit kwartaal noteerde KPN weer een flinke groei op het gebied van online diensten. Zo steeg het aantal breedbandklanten in totaal met 11.000 naar ruim 2,9 miljoen. Dat is op zich niet zo gek. Breedbandinternet sluit perfect aan bij het toenemende gebruik van online toepassingen, waarbij steeds meer data wordt verbruikt. Ook vast-mobielintegratie groeide in populariteit. Het aantal aansluitingen in dit segment steeg met 33.000 naar ongeveer 1,9 miljoen. Het zijn duidelijke signalen dat digitalisering in Nederland over de gehele linie steeds breder wordt omarmd. 

Gebundelde diensten zakelijk in trek 
Ook op zakelijk gebied wist KPN mooie resultaten te behalen. Zo stapten steeds meer MKB-bedrijven over naar werkplekken gebaseerd op de zakelijke totaaloplossing KPN EEN. Deze dienst combineert internet met vast en mobiel bellen. Het aantal werkplekken op basis van deze oplossing kwam uit op 436.000, een stijging van 45.000. De populariteit van KPN EEN stelt de provider bovendien in staat meer geïntegreerde diensten te verkopen. Voorbeelden hiervan zijn diensten rondom werkplekbeheer, de cloud en security. Om daar vorm aan te kunnen geven heeft het bedrijf recent de overname van cloud- en securityspecialist QSight IT aangekondigd. 

Totaaloplossingen bieden zakelijk voordeel 
De zakelijke omarming van gebundelde diensten is op zich logisch. Dergelijke bundels bieden bedrijven veel voordeel. Bedrijven hoeven niet meer te investeren in dure hardware. Bovendien draagt de provider zorg voor beheer, onderhoud en beveiliging van de diensten. Organisaties hoeven dus zelf geen tijd meer te steken in complex, duur en tijdrovend onderhoud. Bovendien zijn zij ervan verzekerd dat de diensten beveiligd zijn tegen hoge wettelijke standaarden. Dit zorgt voor een hoge mate van dataveiligheid en continuïteit.