Intro tekst

Hosted telefonie is de toekomst. Stap zo snel mogelijk over en richt je zakelijk telefonie meteen een stuk efficiënter in. 

Inhoud

Het aftellen naar het einde van ISDN 1 / 2 is nu echt begonnen. Per 1 september zal de verouderde technologie worden uitgefaseerd. Dat betekent dat je straks niet meer van deze techniek gebruik kunt maken. Het is dan ook belangrijk om zo snel mogelijk over te stappen naar het toekomstbestendige alternatief: hosted telefonie. Daarmee richt je je zakelijke telefonie meteen een stuk efficiënter in. 

ISDN past niet meer bij deze tijd 
Jarenlang was ISDN de dominante techniek voor telefonie. Digitalisering en de mobiliteitstrend hebben van het inflexibele ISDN echter een verouderde techniek gemaakt. Het in eigen beheer kunnen aanpassen van functionaliteiten en schaal is daarbij belangrijker geworden. ISDN biedt die vrijheid niet; organisaties moeten zich doorgaans wenden tot de provider om deze zaken aan te kunnen passen. Dat is vaak ook relatief kostbaar. Kostentechnisch zijn digitale alternatieven eveneens interessanter; bellen via internet is vaak goedkoper dan over de vaste lijn. 

Hosted telefonie biedt flexibiliteit 
Bij hosted telefonie verhuist de telefooncentrale naar de cloud. Dat stelt beheerders in staat de centrale naar eigen inzicht aan te passen. Zo kunnen onder andere functionaliteiten binnen enkele klikken worden toegevoegd of verwijderd. Daardoor sluit de centrale altijd aan bij de wens van de organisatie. Hosted telefonie werkt via een app, waardoor je de oplossing op verschillende devices kunt gebruiken. Daardoor wordt je bereikbaarheid aanzienlijk vergroot. Een ander pluspunt is dat je hosted telefonie kunt integreren met softwareprogramma’s zoals je crm-systeem. Daardoor heb je klantgegevens altijd bij de hand wanneer deze belt, en kun je deze meteen aanvullen. Daarmee verbeter je je klantcontact.

Tijd om over te stappen dringt 
Het is belangrijk dat je zo snel mogelijk overstapt naar hosted telefonie. De switch is namelijk een kwestie van maatwerk. De klantspecifieke invulling ervan vergt enige voorbereiding, en dus tijd. Met 1 september in aantocht kun je eigenlijk niet langer wachten met de overstap. Door het inschakelen van specialistische kennis ben je op tijd over en blijf je ook na 1 september gewoon bereikbaar voor je klanten. En ook niet onbelangrijk: je profiteert zo direct van de vele voordelen die hosted telefonie je organisatie biedt.