Device-as-a-Service maakt werkplekbeheer veel flexibeler

Intro tekst

Steeds meer onderdelen van de werkplek worden beschikbaar ‘as-a-service’. Hierbij worden producten en oplossingen beschikbaar gemaakt als dienst.

Inhoud

En dat biedt nogal wat voordelen. Zo biedt Device-as-a-Service een schaalbare totaaloplossing die de gehele lifecycle van zakelijke devices omvat. Een overzicht van de pluspunten van dit zakelijk populaire concept. 

Hogere productiviteit 
Met Device-as-a-Service profiteren organisaties van de nieuwste devices en diensten. Denk bijvoorbeeld aan desktops, laptops en smartphones, maar ook aan besturingssystemen en aanvullende IT-diensten. Het beheer van die onderdelen is een verantwoordelijkheid van de provider. Medewerkers profiteren hierdoor altijd van een goed werkend apparaat, dat in veel gevallen aansluit bij hun persoonlijke voorkeur. Hun productiviteit en continuïteit blijven op deze wijze van een hoog niveau. 

Altijd sterk beveiligd 
Een sterke beveiliging van bedrijfsdata vormt tegenwoordig een serieuze uitdaging voor veel organisaties. Device-as-a-Service biedt hierin volledige ontzorging. Providers bieden namelijk proactieve beveiliging. Zij rollen periodiek updates uit die de devices, software en besturingssystemen veilig houden. Devices zijn daardoor altijd voorzien van de laatste beveiligingsinstellingen. Risico’s worden hierdoor geminimaliseerd. 

Ontzorging van de IT-afdeling 
Het beheren van zakelijke devices is vaak een ingewikkelde en tijdrovende bezigheid voor de IT-afdeling. Device-as-a-Service maakt hieraan een einde. Alle werkzaamheden worden immers opgepakt door de provider. Dat betekent dat de IT-afdeling zich met andere zaken kan bezighouden. Er komt bijvoorbeeld meer tijd vrij voor strategische zaken. Denk aan een grotere focus op het aansluiten bij marktontwikkelingen, zoals de nieuwe data- en privacywetgeving GDPR. 

Maandelijks voorspelbare kosten 
Organisaties die zelf apparatuur willen aanschaffen hebben vaak te maken met flinke investeringen. Dat is natuurlijk niet altijd mogelijk of wenselijk. Device-as-a-Service is ook in dit geval een veel gunstigere keuze. Tegen een vast bedrag per maand per medewerker profiteren organisaties van volledige ontzorging. Bovendien ervaren zij het gemak van één leverancier voor al hun behoeften. Dat zorgt voor veel administratief gemak, zoals maandelijks voorspelbare kosten, één contract en één factuur.