Intro tekst

Tegenwoordig draaien steeds meer applicaties en diensten in de cloud. Waarom zou je dan niet de volledige werkplek in de cloud hosten en deze als dienst afnemen?

Inhoud

Het kiezen voor een werkplek as-a-service kent eigenlijk alleen maar voordelen. We zetten de belangrijkste op een rij. 

De medewerker werkt een stuk prettiger en productiever
Waar de medewerker ook inlogt, hij heeft altijd zijn persoonlijke configuratie voorhanden, met de eigen mappenstructuur, snelkoppelingen en apps. Door overal in te kunnen loggen en te kunnen werken – ook thuis – neemt de medewerkerstevredenheid toe en ervaart hij meer vrijheid. En wanneer medewerkers de vrijheid hebben om overal te werken, zal de productiviteit een stuk hoger liggen dan wanneer zij beperkt worden in hun werklocatie. 

Bespaar op hardware en minimaliseer investeringen
Met werkplek-as-a-service heb je minder hardware nodig. Zeker met flexwerkers, parttimers en thuiswerkers in de organisatie hoeft er niet meer voor iedereen een vaste werkplek te worden gecreëerd. Zo bespaar je op hardware én kantoorruimte. Zoals de naam as-a-Service al aangeeft worden de werkplekken als dienst afgenomen, in abonnementsvorm. In plaats van grote investeringen in hardware en ongebruikte licenties profiteert de organisatie van vaste maandelijkse kosten per gebruiker. Dat is gunstig voor de financiële balans en zorgt voor een duidelijk overzicht. 

Snel een werkplek erbij of eraf
De IT-beheerder heeft een nieuw account met eigen werkplek in enkele klikken aangemaakt of verwijderd. Werkplekken hoeven niet meer lokaal (op het device/werkstation) geïnstalleerd en ingesteld te worden. Dit scheelt veel tijd, zeker bij organisaties met regelmatige personeelswijzigingen. Zo ben je er ook van verzekerd dat het aantal werkplekken altijd precies past bij de behoefte van de organisatie. 

Geen omkijken naar beheer en monitoring
Niet iedere organisatie heeft de specialistische kennis in huis om de steeds complexere IT-processen te beheren en monitoren. Bij Werkplek as-a-Service worden ook het beheer, de monitoring en het onderhoud van de hard- en software uit handen genomen. Zo ontstaat meer tijd voor en focus op de kernactiviteiten en borg je tegelijkertijd de continuïteit van de dienstverlening. 

Eén aanspreekpunt voor alle werkplekonderdelen
Werkplek-as-a-Service is een totaaloplossing die wordt afgenomen via één leverancier. Niet langer schakelen met verschillende (software)leveranciers en een veelheid aan facturen en contracten. Profiteer voortaan van één aanspreekpunt, één contract en één factuur. Dat werkt wel zo prettig.