Vanuit huis werken: Stéphanie Bijleveld

Intro tekst

Het zijn vreemde tijden, waarin veel aanspraak wordt gedaan op ons aanpassingsvermogen. Nederland werkt massaal thuis om het corona-virus uit te roeien. Zo ook onze Salestoppers. Deze week vertelt Stephanie hoe dit haar vergaat.

Inhoud

Hoe ervaart Accountmanager Stéphanie thuiswerken?

Stephanie woont samen met haar vriend en dochter in Amerongen en staat positief tegenover het thuiswerken. “Het zijn bizarre tijden, waarin veel van ons aanpassingsvermogen wordt gevraagd. Desondanks merk ik dat ik thuis minimaal net zo efficiënt werk als op de zaak.” Daarentegen mist Stéphanie haar collega’s wel. “Het is altijd leuk om elkaar even te zien en bij te praten onder het genot van een kopje koffie. Ook loop je bij een vraag snel even naar een collega. Dat is natuurlijk fijn, maar soms kan de drukte op kantoor ook zorgen voor veel afleiding. Gelukkig hoeven we elkaar niet heel erg te missen, want wij doen werkelijk alles via Microsoft Teams. Sowieso met het Salesteam, daar e-meeten we dagelijks, dat is fijn én leuk!”

Voordelen thuiswerken

Ondanks de verschrikkelijke reden dat we momenteel veel thuis moeten werken, laat dit ons allemaal wel zien dat je niet verbonden hoeft te zijn aan een vaste werkplek. Dat was vroeger wel anders. Als dit 20 jaar geleden was gebeurd, dan was het helemaal een ramp geweest. “Ik heb mijn laptop, Teams en een kantoortje op zolder. Meer heb ik eigenlijk niet nodig om te kunnen werken. Dat is wel echt top.”

Hoe gaat nu jouw klantcontact?

“Contact met mijn klanten verloopt nu veel via Teams of gewoon telefonisch. Ik spreek mijn klanten dan ook meer dan normaal, want ik bel sneller. Ik bespaar nu zeeën van reistijd. Deze tijd kan ik ook weer goed inzetten om wat extra tijd aan mijn klanten te besteden, bijvoorbeeld door een mailtje net iets uitgebreider te beantwoorden of om toch even de telefoon te pakken.”

Zou je meer vanuit huis willen werken?

Thuiswerken spreekt Stéphanie zeker aan. “Alleen dan niet fulltime, want ik wil mijn collega’s ook nog wel in real life kunnen zien. Maar mijn administratie kan ik bijvoorbeeld prima vanuit huis doen. Dan is het net wat rustiger en houd ik wel alles netjes op orde. Op kantoor ga ik altijd maar door en vlieg ik in de auto van klant naar klant. Dan schiet de administratie er soms wel even bij in. Nu werk ik het wekelijks bij, en ga ik een stuk rustiger het weekend in.”

Als tip geeft Stéphanie mee om je week in blokken te delen. “Woensdag is voor de administratie. Dan heb ik ook de focus meer op mijn dochter, omdat mijn vriend dan niet op kan passen. Dat is met administratie beter te combineren dan wanneer ik belletjes pleeg. Op de dagen dat mijn vriend de focus op onze dochter heeft, kan ik rustiger bellen en focus ik mij meer op klantcontact.”

Wil je meer weten over Microsoft Teams? Neem dan gerust contact met Stéphanie via stephanie@vstelecom.nl of bel naar 06 51828996.

Met VST ga je voor de best bereikbare werkplek.

Bel ons gerust of maak direct een persoonlijke afspraak om te zien hoe we dit voor jou kunnen bereiken.